You are currently viewing ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ


1

 

 

 

Οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα 5 ωριαίων συναντήσεων σχετικά με τις εξαρτήσεις και ιδιαίτερα με την εξάρτηση από το
τσιγάρο, με τις κυρίες Ελένη Δράκου και Παρασκευή Διονυσίου, εκπρόσωποι από την ΕΚΦΡΑΣΗ-ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΞΑΝΘΗΣ. Με την νέα χρονιά θα παρακολουθήσουν και οι μαθητές των τμημάτων Γ3 και Γ4 την ίδια δράση, ώστε να ενημερωθεί όλη η Γ ‘Τάξη του σχολείου μας για το συγκεκριμένο θέμα.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους διάφορους τύπους εξάρτησης (κινητό, τσιγάρο, ποτό, ουσίες,
ψυχοφάρμακα, τζόγος κ.λ.π.) και τις βλαβερές συνέπειες τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική τους υγεία. Μέσα από συζήτηση ανακάλυψαν ποιες είναι οι εξαρτησιογόνες ουσίες και πως μπορούν να τις αναγνωρίζουν και να τις αποφεύγουν. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο κάπνισμα, το άτμισμα, τον αργιλέ και το snus, τα οποία σε μικρές ηλικίες μπορούν να προκαλέσουν πόνο, έλκη, γαστρεντερικές διαταραχές, ναυτία, ίλιγγο, ζάλη, εμετό, λιποθυμία, η δε παρατεταμένη χρήση τους μπορεί να δημιουργήσει σοβαρή εξάρτηση από την νικοτίνη και στην ενήλικη ζωή τους.

Οι μαθητές προβληματίστηκαν μπαίνοντας σε παιχνίδι ρόλων θύτη-θύματος για το πώς μπορούν να αντισταθούν στις διάφορες «κακές» επιρροές που μπορεί να έχουν από συνομηλίκους τους ή και από μεγαλύτερα άτομα στο να ξεκινήσουν να δοκιμάζουν, από περιέργεια στην αρχή, όλες αυτές τις απαγορευμένες ουσίες, οι οποίες καταστρέφουν σιγά σιγά ζωτικά όργανα, αλλά και δημιουργούν έναν επικίνδυνο εθισμό που οδηγεί σε ένα λαβύρινθο, από τον οποίο δύσκολα μπορούν να βγουν μόνοι τους χωρίς περαιτέρω βοήθεια.
Σαν αντιστάθμισμα όλων αυτών προέβαλαν τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν από την καλή υγιεινή διατροφή, την μείωση στον χρόνο που αφιερώνουν στο κινητό, την ενασχόληση τους με τον αθλητισμό, την μουσική, τον χορό, την ζωγραφική, το διάβασμα και ποικίλες άλλες συνήθειες τις οποίες αν υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους μπορούν να αποφύγουν στο μέλλον παγίδες από διάφορα είδη εξαρτήσεων.
Τέλος, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 5 ατόμων και δουλεύοντας συνεργατικά, φιλοτέχνησαν την δική τους αφίσα σχετικά με το πώς μπορούν να αντισταθούν στις εξαρτήσεις και ιδιαίτερα στο κάπνισμα, που αποτελεί μία σημαντικά μεγάλη μάστιγα εξάρτησης στην εφηβεία.